Sunday, October 9, 2011

alhamdulillah..

hampir seminggu.
memerah tenaga di watson's klcc.
alhamdulillah.
itu sahaje aku mampu ucapkan.
pelbagai pengalaman aku tempuhi.
pelbagai ragam manusia cuba aku fahami.
haha.
bak kata pepatah,
banyak udang, banyak garam, banyak orang, banyak ragam.
itulah manusia.

dari hari pertama sehinggalah sekarang.
pelbagai kerja aku lakukan.
alhamdulillah.
'senior senior' di sana tak lokek dengan ilmu.
tak susah untuk aku 'ngam' dengan mereka.
bergosip bersama sama.
haha.

first time jadi cashier.
jujur aku cakap.
memang aku seram sejuk.
layan customer.
jual CRM.
scan barang barang.
seronok jadi cashier.
tapi once dah 'shot',
kau bayar lah yee.
tak pun potong gaji.
sape yang nak gajinya dipotong?
mula mula belajar kan.
mesti ade mistake.
haha.

kalau tanya aku, penat ke tak keje situ,
aku akui, memang penat.
tapi gaji yang aku dapat nanti
berbaloi dengan kepenatan aku ni.
bonus.
elaun.
alhamdulillah.
cukup lah untuk aku simpan.
untuk sambung belajar nanti.
insyaallah.

mostly customer aku orang 'obesi'.
haha.
pakistan.
korea.
egypt.
'omputeh'
haiyaa.
international mall la katekan.
speaking tu perkara biasa sahaja.
haha.

esok start shift pagi.
pukul 9 sampai 6 petang.
nak buat 'ot' pun boleh.
dapat lah gaji lebih sikit.

itu sahaja untuk hari ini.
sehingga bertemu lagi.

wasalam...

No comments: